ПОВІРПедія

Етап 01. Постановка цілей зустрічі. Уточнення запиту
Ця активність допоможе на початку зустрічі конкретизивути запит учнівства та сформувати спільні очікування. Проводиться на етапі «розігріву». Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР»

Етап 01. Розігрів. Вправа «Автопарк»
Вправа на усвідомлення свого стану «тут і зараз». Допомагає зчитуванню самовідчуттів, налаштуванню на взаємодію і максимальну включеність. Після цієї вправи буде доречним проведення практики ресурсності, яка сприяє покращенню самовідчуття. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 01. Розігрів. Вправа «Втамуй свою спрагу…»
Вправа для розігріву. Образ води заспокоює, освіжає і допомагає врівноважити емоції. Ця вправа створює простір для м’якого переходу від буденності до навчання, сприяє емоційній стабільності, знижує напругу та допомагає зосередитися на майбутній роботі. Розробниця Олена Реуцька, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 01. Розігрів. Вправа «Годинники»
Ця вправа буде корисною для налаштування на плідну діяльність, концентрації уваги і налагодження взаємодії. Розробниці Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР», Олена Реуцька, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 01. Розігрів. Вправа «Джерело настрою»
Вправа на зчитування відчуттів та емоцій. Сприяє розвитку тілесної грамотності та переключення фокусу уваги. Розробниця Ольга Галущенко, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 01. Розігрів. Вправа «Зоонастрій»
Світлини з тваринками домоможуть зрозуміти емоції, почуття, енергетичний і фізичний стан. Обираючи світлину варто поміркувати, чому саме такий вибір і як хотілося, щоб було. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 01. Розігрів. Вправа «Космічний простір»
Вправа призначена для визначення стану «тут і зараз». Через використання метафори допомагає дитині визначити свої суперсили і поміркувати над їхнім значенням задля досягнення більшого. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 01. Розігрів. Вправа «"Котометр" емоцій»
Вправа сприяє позитивному налаштуванню, зміщенню та фіксації уваги на хорошому, дозволяє здійснити самоаналіз власного стану «тут і зараз». Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР»

Етап 01. Розігрів. Вправа «Майстром якого жанру відчуваєш себе сьогодні?»
Вправа для усвідомлення емоційного та фізичного стану. Може бути використана як на початку зустрічі — для налаштування, так і наприкінці — як інструмент рефлексії. Сприяє зосередженню на стані "тут і зараз", усвідомленню тілесних відчуттів та емоцій, допомагає краще зрозуміти власний внутрішній стан і покращити настрій. Розробниця Олена Реуцька, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 01. Розігрів. Вправа «Моє ресурсне місце»
Вправа, яка дозволить покращити самопочуття і загальний настрій, подумки перенестися в те місце, де комфортно і ресурсно. Під час виконання вправи звертайте увагу на внутрішні відчуття, фокусуйтеся на приємних і нейтральних вічуттях. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 01. Розігрів. Вправа «Мої налаштування»
Цю вправу можна використовувати для розвитку навички усвідомлення власних тілесних відчуттів і вміння пов’язувати їх із емоціями, думками та загальним психологічним станом. Вона не лише допомагає краще відчувати своє тіло, а й розуміти, як воно реагує на стрес чи переживання — і як ці реакції впливають на самопочуття та емоції. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 01. Розігрів. Вправа «Моя енергосистема»
Вправа для визначення стану «тут і зараз», підтримує розвиток навичок зчитування та заземлення. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 01. Розігрів. Вправа «Моя пташка вдачі»
Вправа спрямована на підготовку до участі в обговореннях, де важлива включеність. Концентрація на внутрішніх самовідчуттях допоможе налаштуватися на подальше спілкування, розвинути навичку прислухатися до себе, говорити про свій внутрішній стан та брати участь у вдумливих діалогах. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 01. Розігрів. Вправа «На якій ти хвилі?»
Вправа на зчитування відчуттів, емоцій, фокусування уваги на самовідчуттях. Розвиває тілесну грамотність, зокрема навички зчитування, змістити і зафіксувати. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 01. Розігрів. Вправа «Повітряні кульки»
Проведення вправи буде доречним на початку зустрічі з учнівством для налаштування на спільну роботу, створення умов для ефективної комунікації і групової взаємодії. Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР»

Етап 01. Розігрів. Вправа «Прояви доброти»
Зосередженість на діях і словах, що виражають турботу, увагу та любов до інших, допомагає краще зрозуміти, що таке співпереживання собі та іншим. Питання “Що я відчував/відчувала у тілі в цей момент?” сприяє самоаналізу та допомагає усвідомити власні емоції й тілесні відчуття. Ця вправа демонструє: прояви доброти здатні підвищити рівень щастя, оптимізму та покращити якість стосунків з оточенням. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 01. Розігрів. Вправа «Ресурсний рух»
За допомогою цієї вправи можна покращити самопочуття та настрій учасницького кола. Ця ресурсна вправа несе в собі емоційний заряд для позитивних змін, відновлення емоційних станів, пробудження внутрішнього потенціалу. Розробниця Світлана Пуценко, методистка освітньої платформи ПОВІР.

Етап 01. Розігрів. Вправа «Соковиті вітамінки»
За допомогою перегляду та аналізу запропонованих зображень можна визначити свій внутрішній стан, розпізнати емоції, сфокувуватися на приємних або нейтральних відчуттях. Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР»

Етап 01. Розігрів. Вправа «Суперздібність»
Вправа призначена для самовизначення зони зростання. Підсилює розуміння й усвідомлення взаємозалежності, взаємодопомоги та емпатійного ставлення. Через метафори обраної суперздібності дозволяє визначити якості і риси для самовдосконалення. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 01. Розігрів. Вправа «Яка моя весна?»
Вправа, яка допомагає фокусувати увагу на прекрасному, бачити красу природи і через неї керувати своїм станом «тут і зараз». Розробниця Оксана Дегтярьова, керіниця Освітньої платформи «ПОВІР»

Етап 01. Розігрів. Вправа «Яка моя осінь?»
Вправа для налаштування, зміщення уваги на приємних або нейтральних відчуттях, зчитування стану «тут і зараз» та його покращення. Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР»

Етап 01. Розігрів. Вправа «Яка я осінь?»
Вправа забезпечить налагодження ефективної комунікації між учасницьким колом зустрічі, допоможе зʼясувати стан і самопочуття учасників/-иць на початку зустрічі. За потреби після проведення цієї вправи можна провести аудіопрактику СЕЕН для концентрації уваги, що забезпечить вищу ефективність навчальної діяльності. Розробниця Ольга Галущенко, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 01. Розігрів. Вправа «Яке моє літо?»
Вправа для самоаналізу думок, емоцій і самовідчуттів, дозволяє стишитися і зафіксувати увагу на приємному або нейтральному. Стане гарним приводом для діалогу. Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР»

Етап 01. Розігрів. Вправа «Який твій зимовий день»
Уявні ресурси, представлені у вправі, допомагають зосередитись, зняти напругу, покращити настрій та емоційний стан, налаштовують на подальшу роботу, створюють довірливу атмосферу для подальшої взаємодії. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 01. Розігрів. Вправа «Якому музичному інструменту відповідає мій настрій сьогодні»
Ресурсна вправа, яка допоможе учасницькому колу проаналізувати свій емоційний стан “тут і зараз”, покращити самопочуття та настрій. Під час виконання цієї вправи рекомендовано звернути увагу учнів/-ць на приємні та нейтральні відчуття. Проведення вправи буде доречним на початку зустрічі з учнівством для налаштування групової взаємодії та ефективної комунікації. Розробниця Світлана Пуценко, методистка освітньої платформи «ПОВІР»

Етап 01. Розігрів. Криголам «Гідрометцентр "відчуттів"»
Вправа розвиває навички тілесної грамотності та вміння зміщувати увагу на чомусь приємному або нейтральному, завдяки цьому покращується стан, розвивається співпереживання собі та турбота про себе. Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР»

Етап 01. Розігрів (математика). Вправа «Графіки рівняння і функції»
Вправа стане гарним початком зустрічі з розбору теми «Графіки рівняння та функції». Обираючи зображення, дитина зможе зчитати свій настрій і описати його, а замислюючись над тим, як було створено зображення, уже розпочне входити до теми. Розробниця Олена Личко, методистка з математики ПОВІР

Етап 01. Розігрів (українська мова). Вправа «Банановий настрій»
Ця вправа буде доцільною для проведення на початку зустрічі з української мови. Вона допоможе учасницькому колу налаштуватися на взаємодію під час зустрічі та актуалізувати тему зустрічі. Розробниця Тетяна Бойчук, тренерка з української мови Освітної платформи «ПОВІР»

Етап 01. Розігрів (українська мова). Вправа «Схема речення»
Вправа допоможе дитині пригадати тему і водночас налаштуватися на взаємодію під час зустрічі, описуючи свій стан «тут і зараз», фокусуючись на хорошому. Виконує роль криголаму. Розробниці Окскана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР», Людмила Кубатко, головна СЕН-методистка ПОВІР

Етап 01. Розігрів (українська мова). Вправа «Ягідний настрій»
Вправа «Ягідний настрій» стане гарним початком для зустрічі з української мови. Ця вправа виконує роль криголама та актуалізує тему зустрічі. Обираючи зображення учасницьке коло може зчитати свій настрій, налаштуватися на взаємодію та повторить тему узгодження числівників з іменниками. Розробниця Тетяна Бойчук, тренерка з української мови Освітньої платформи «ПОВІР»

Етап 01. Розігрів (українська та англійська мови). Вправа «Знаки пунктуації»
Вправа буде доцільною для проведення на зустрічах з української або англійської мови. Містить україномовний та англомовний варіанти. Поєднує в собі мету «криголама», а також сприяє актуалізації теми зустрічі. Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР», переклад Анна Дученко, методистка з англійської мови

Етап 01. Розігрів (українська та англійська мови). Вправа «Який ти подарунок?»
Доцільно проводити цю вправу на зустрічах з англійської та української мови. Вправа «Який ти подарунок?» допоможе учасницькому колу пригадати тему і водночас визначити настрій учнівства, описати свій стан «тут і зараз», налаштуватися на спільнодію. Розробниця Світлана Пуценко, методистка освітньої платформи «ПОВІР»

Етап 01. Розігрів «Яка ти рослина?»
Символічність кожної рослини допоможе зануритися у власні відчуття «тут і зараз», розпізнати свій емоційний і фізичний стан та, за потреби, знайти способи його покращити. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 04. Рефлексія. Вправа «5 запитань»
Пропонується 5 запитань для самоаналізу того, що відбувалося підч час зустрічі. Обмірковування відповідей допоможе визначити найголовніше, а також сприятиме визначенню подальшого руху для самовдосконалення. Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР»

Етап 04. Рефлексія. Вправа «Акумулятор»
Вправа має на меті через метафору допомогти проаналізувати власні досягнення. Може використовуватися на підсумкових етапах Спринтів, зустрічей в Марафоні, Віч-на-віч. Структурує діалог і можливість планування подальших кроків самовдосконалення. Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР»

Етап 04. Рефлексія. Вправа «Будинки»
Вправа допоможе учнівству в усвідомленні та аналізі досвіду, думок, самовідчуттів та самооцінюванні результатів діяльності. Через відповіді на запитання зростатиме усвідомлення значущості власного досвіду та поступу. Це дає можливість глибше зрозуміти себе, свої сильні сторони та окреслити зони зростання, розробити стратегії для подальших дій. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 04. Рефлексія. Вправа «Головоломки»
Навчання, як і будь-яка діяльність, стає більш успішним завдяки саморефлексії. Вправа допоможе дитині зрозуміти власний підхід до опанування нового й спосіб опрацьовувати матеріал. Оскільки будь-яку нову інформацію людина сприймає як загадку, то, по-перше, слід вирішити, чи потрібна їй ця інформація, і, по-друге, де і як саме її можна застосувати практично. Розробниця Олена Реуцька, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 04. Рефлексія. Вправа «Джерело світла»
Ця вправа призначена для рефлексії . Вона допомагає зчитувати власні емоції та відчуття, сприяє усвідомленню власного стану, розумінню своєї ролі та формує відчуття, що кожна людина є важливим джерелом знань, ідей і натхнення. Розробниця Олена Реуцька, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 04. Рефлексія. Вправа «Емоційний графік досвіду»
Вправа дає змогу відстежити, як змінюється емоційний стан у процесі діяльності, усвідомити його вплив на мотивацію та результати й зробити кроки до кращого самоконтролю. Пропонуємо позначити на графіку свій настрій у ключові моменти заняття (початок, середина, завершення), а потім проаналізувати його та дати відповіді на запропоновані запитання. Розробниця Тетяна Бойко, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 04. Рефлексія. Вправа «Кольори моєї веселки»
Завдяки роботі з кольором і символікою веселки можна розпізнати свої емоції, потреби, рівень енергії; розвивати вміння аналізувати, оцінювати свій стан, вчитися знаходити способи його покращення; усвідомлювати, що кожен стан є природним і тимчасовим, а зміни можливі через власні дії. Вправа створює умови для саморефлексії без оцінювання, сприяє розвитку емоційної грамотності й формує навички саморегуляції та самопідтримки. Розробниця Олена Янченко, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 04. Рефлексія. Вправа «Мій олівець»
Усвідомлення свого поточного стану через метафоричний образ є ефективним інструментом для рефлексії емоційного стану, рівня внутрішнього ресурсу та самопізнання. Вправа дасть можливість розпізнати власні емоції, потреби, рівень енергії; розвиватиме уміння оцінювати свій стан і знаходити способи його покращення; дозволить усвідомити, що кожен стан є тимчасовим і може бути змінений через власні дії; спонукатиме до вдосконалення. Розробниця Олена Янченко, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 04. Рефлексія. Вправа «Острови»
У процесі аналізу та оцінки результатів і досягнень можна виконати цю вправу. Вона допоможе узагальнити свій досвід, усвідомити отримані знання та визначити напрями для подальшого розвитку та навчання. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 04. Рефлексія. Вправа «Подаруй собі турботу»
Розпізнавання, зчитування та усвідомлення тілесних самовідчуттів допомагає краще розуміти емоції, адже вони проявляються саме через відчуття у тілі. Тілесна грамотність допомагає виявити й підсилити відчуття комфорту і благополуччя, сприяє зниженню рівня стресу та тривоги, а це покращує самопочуття, зосередженість і якість життя в цілому. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 04. Рефлексія. Вправа «П’ять “чому?”»
Коли ми аналізуємо свої дії й шукаємо, чому щось вийшло або не вийшло, ми вчимося робити висновки та краще планувати свою роботу в майбутньому. Ця вправа допомагає зрозуміти, що саме вплинуло на успіх чи невдачу в навчанні. Так можна зрозуміти, що твій успіх — результат правильного планування й організованості. Розробниця Тетяна Бойко, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 04. Рефлексія. Вправа «Рефлексивна мішень»
Пропонується оцінити ступінь прояву чотирьох критеріїв успішності відвіданої зустрічі. Для того, щоб поставити на мішені необхідну позначку, доцільно використати коментир із інструментів зуму. Розробник Владислав Акименко, менеджер з онлайн-навчання ПОВІР

Етап 04. Рефлексія. Вправа «Світло й тінь мого дня»
Через метафоричне порівняння «світла» та «тіні» створюється можливість безпечно дослідити свій стан: розпізнати моменти радості, задоволення, а також труднощі, втому чи невдоволення. Вправа спрямована на розвиток уміння усвідомлювати власний емоційний досвід протягом дня, бачити різні його аспекти, приймати їх без осуду, сприяє формуванню стійкості та розвитку позитивного мислення. Розробниця Олена Янченко, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 04. Рефлексія. Вправа «Світлофор»
Вправа для самоаналізу відвіданої зустрічі. Відповіді на три прості запитання допоможуть усвідомити власний поступ та помітити зони подальшого зростання. Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР»

Етап 04. Рефлексія. Вправа «Скринька»
У вправі пропонується через метафору скриньки здійснити самоаналіз досягнутих результатів зустрічі. У ході обговорення можна визначити те, що стало найголовнішим під час зустрічі, те, чого не вистачило, над чим працювати далі. У діалозі тримати фокус уваги на результатах навчальної діяльності, емоційного стану і тілесних відчуттях. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 04. Рефлексія. Вправа «Хто ти з персонажів фентезі?»
Вправа на рефлексію. Іноді ми відчуваємо себе казковими чи фантазійними персонажами. Через таку уявну роль ми можемо розкривати свої сили й риси характеру, які згодом стають справжніми сильними сторонами. Проєкція себе на персонажа допомагає визначити власні «суперсили», можливості, схильності та відчути впевненість у собі, показати зони зростання. Розробниця Олена Реуцька, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 04. Рефлексія. Вправа «Час-пісок»
Вправа для рефлексії. Може бути використана як практика ресурсності. Допомагає зосередити увагу на тому, як саме ми розпоряджаємося своїм часом. Сприяє аналізу власних дій і усвідомленню того, як ефективніше та з більшою користю розподіляти зусилля в різних видах діяльності. Допомагає віднайти ресурс. Розробниця Олена Реуцька, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 04. Рефлексія. Вправа «Яка моя вершина сьогодні?»
Вправа допоможе учнівству через метафору усвідомити рівень задоволеності своєю роботою, інтегрувати власні здобутки та за потреби поставити цілі на майбутнє, прослідкувати взаємозв’язок між емоціями та самовідчуттями. Розробниця Ольга Галущенко, СЕН-методистка ПОВІР.

Етап 04. Рефлексія. Вправа «Яка моя собака»
Вправа стане в нагоді для логічного завершення зустрічі, дозволить визначити емоційний стан «тут і зараз», допоможе дізнатися про настрій учнівства і враження від сприйняття отриманої інформації. Розробниця Олена Реуцька, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 04. Рефлексія. Вправа «Яка твоя мандрівка?»
Кожне заняття - як мандрівка країною Знань. Яка вона? Маленька, щоб дослідити певне питання чи виробити конкретну навичку; велика, з далекосяжними планами та власною метою? Вправа пропонує поглянути на навчальну діяльність під іншим кутом зору, сприяє усвідомленню цінності власних досягнень, спонукає через саморефлексію до постановки власних цілей. Розробниця Ольга Галущенко, СЕН-методистка Освітньої платформи «ПОВІР»

Етап 04. Рефлексія. Вправа «Яка твоя планета?»
Уміння зчитувати тілесні відчуття й співвідносити їх з емоціями - одна з навичок стійкості, завдяки якій розвивається усвідомленість. Вправа за допомогою метафори допоможе дитині помітити й озвучити самовідчуття й почуття, зрозуміти свій стан тут і зараз, сприятиме розвитку навички бути уважним до себе. Розробниця Ольга Галущенко, СЕН-методистка Освітньої платформи «ПОВІР»

Етап 04. Рефлексія. Вправа «Яка твоя хмаринка?»
Вправа підійде як для розігріву, так і для рефлексії. Хмаринки - мандрівні думи неба. Вони об’ємні, легкі й рухливі, можуть дрейфуфати високо або низько, ніби спостерігаючи за всім довкола з різних ракурсів. Вони здатні вбирати у себе інформацію, образи, емоції, запрошують нас мріяти. Завдяки цій метафорі можна легко відслідкувати свій настрій і самопочуття в даний момент. Розробниця Олена Реуцька, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 04. Рефлексія Вправа «Яке ти сьогодні сонечко?»
На етапі рефлексії — після отриманої інформації, виконаних вправ і закріплення матеріалу — важливо звернути увагу на свій внутрішній стан і подбати про власне благополуччя. Якщо у тілі в цей момент неприємні відчуття, згадайте: у кожного з нас є власні ресурси, а СЕЕН пропонує чимало практик, які допоможуть повернутися до стану «все гаразд». Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 04. Рефлексія. Вправа «Як навчати?»
Вправа дасть можливість проаналізувати та відзначити власний поступ, узагальнити вивчене з теми зустрічі, зʼясувати подальші кроки для самовдосконалення. Усвідомлення набутих знань та розинутих навичок сприяє підвищенню рівня самооцінки та впевненості у власних силах. Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця освітньої платформи «ПОВІР»

Етап 04. Рефлексія. Вправа «Я щасливий, я щаслива!»
Вправа допоможе здійснити самоаналіз думок, почуттів й емоційного стану. Уміння зміщувати увагу на приємні та нейтральні тілесні відчуття сприяє розвитку навичок свідомого спостереження за власними думками, емоційним та фізичним станом, підсилює відчуття радості й благополуччя в моменті. Розробниця Олена Реуцька, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Бібліотека у моїй голові»
Вправа сприяє узагальненню та усвідомленню отриманих знань, а також формуванню навички рефлексії. Розвиває вміння аналізувати, зберігати та впорядковувати нову інформацію, а також допомагає визначити напрямки для особистого зростання та самовдосконалення. Розробниця Олена Реуцька, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Граніт науки»
Важливо, щоб підбиття підсумків було цікавим і мотивуючим процесом, а не просто перевіркою фактів. Виконання цієї вправи дає можливість побачити, що знання можуть зростати поступово і по-різному - від окремих фактів до глибокого ґрунтовного розуміння, і від нього до усвідомленого застосування. Вправа спонукає до самоаналізу: «Які знання у мене є? Чого мені ще не вистачає? Що я можу ще зробити?». Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Дві зірки й одне побажання»
Ця вправа є чудовим інструментом для підбиття підсумків. Вона дозволяє зосередитися на ключових моментах, які запам'яталися або вдалисяа бо вдалися, визначити сильні сторони й зони зростання. Через саморефлексію стимулює визначити напрямок для подальшого розвитку та допомагає формувати відчуття спільної відповідальності за результат. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Дракон»
Здавна дракони асоціювалися із силою, впевненістю, подоланням перешкод. Подолати дракона - присвоїти собі його силу. Вправа на підбиття підсумків допоможе осягнути пройдений шлях, відчути рівень стійкості й спроможності долати страхи й труднощі; усвідомити, чи є над чим ще працювати; додасть впевненості у власних силах і навіть можливість відчути цю силу. Розробниця Олена Реуцька, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Кульку вгору»
Після активної діяльності важливо емоційно відпустити напругу та закріпити найцінніше. Пропонуємо тому / тій, хто виконує вправу, уявити, що він/вона тримає у руках повітряну кулю. У цій кулі — усе, що пережито: знання, емоції, думки, навіть мрії. Коли куля піднімається вгору, це означає, що людина залишає у себе все хороше — натхнення, нові ідеї, упевненість. А коли «відпускають кулю», то ніби позбуваються втоми, напруження чи невпевненості. Так можна підсумовувати свій досвід і водночас повернутися в зону благополуччя. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Ланцюжок знань»
«Ланцюжок» із думок показує, що вдалося кожному й кожній запам’ятати та зрозуміти під час опанування будь-якої теми, побачити зв’язок між ідеями й подальшими діями. Якщо вправа виконується в групі, то вона дає можливість не тільки разом повторити матеріал, а й побачити, що думки учасників й учасниць пов’язані, і відчути важливість роботи в команді. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Мій аркуш»
Усвідомлення, аналіз, порівняння, рефлексія - важливі вміння та навички необхідні кожному й кожній. Вправа допоможе усвідомити свій поступ під час опанування теми; зрозуміти, до чого треба повернутися, що можна удосконалити, що не вдалося, над чим ще треба й можна працювати; побачити можливості для власного розвитку. Це не просто підбиття підсумків, а й можливість рухатися вперед. Розробниця Олена Янченко, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 05. Підбиття підсумків Вправа «Мій багаж»
Вправа має на меті допомогти осмислити і систематизувати матеріал, що вивчався, а також виділити ключові моменти та питання, які залишаються незрозумілими. Ця вправа робить процес підбиття підсумків особистим для кожного й кожної. Вона допомагає оцінити, наскільки добре засвоєні основні поняття; зрозуміти, які моменти потребують додаткового пояснення; виявити теми, які викликають найбільший інтерес, і використати це для побудови траєкторії розвитку. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Мій компас досягнень»
Для успішності та самовдосконалення важливо краще зрозуміти себе, побачити свій прогрес і відчути мотивацію рухатися далі. Ця вправа допомагає зупинитися й подумати про свій шлях — що вдалося зробити, що було важливим і чого ще потрібно навчитися. Вона показує, наскільки близько людина до своєї мети (північ), що допомагає досягати успіху й які риси в цьому допомагають (схід і захід), а також додає впевненості та віри у власні сили (південь). Розробниця Тетяна Бойко, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Мій сад»
Сад - місце безпеки й натхнення, але, щоб його виростити, треба докласти певні зусилля. Процес здобуття знань метафорично можна порівняти з плеканням саду. Вправа допоможе стишитися, зчитати самовідчуття в тілі, усвідомити, що наповнює й додає сил серед потоку щоденних справ. Пізнання себе - це цеглинки, з яких будується власна сила. Вправа дозволяє, аргументуючи свій вибір, побачити, який результат отримано завдяки докладеним зусиллям, що можна змінити, що покращити. Розробниця Олена Реуцька, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Місток часу»
Уміння аналізувати, порівнювати, рефлексувати - важлива навичка для будь-якої діяльності, особливо навчання. Вправа допоможе зрозуміти власний поступ в опануванні певної теми та побачити пройдений шлях, здобуті знання й навички, зміни у відчуттях чи емоціях. Розробниця Ольга Галущенко, СЕН-методистка Освітньої платформи «ПОВІР»

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Моя формула успіху»
Вправа допоможе проаналізувати та змоделювати шлях до успіху, представивши його як унікальну математичну рівність - свою персональну формулу. Тому, хто виконує вправу, пропонується поміркувати що потрібно додати / відняти / помножити / поділити, щоб досягти успіху з певного навчального предмета або ж у повсякденному житті. За допомогою вправи можна навчиться бачити досягнення не як випадковість, а як продукт своїх дій, навичок та рішень. Розробниця Тетяна Бойко, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Моя цитата дня»
Натхнення, внутрішню силу, переосмислення цілей, енергію для руху вперед, подолання труднощів та сумнівів, самовдосконалення й розвиток дає робота з мотиваційними цитатами, запропонованими у вправі. Вони допомагають змінити ставлення до життя, розвивати позитивне та критичне мислення і спонукають до дій та реалізації мрій. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Обери свою пару взуття»
Навчання — це шлях до знань та саморозвитку, який стає легшим від правильного вибору інструментів для досягнення мети, що в переносному сенсі можна порівняти з вибором “свого” взуття для довгої подорожі. Вправа дає можливість кожній й кожному окреслити коло питань, які вже є зрозумілими тією чи іншою мірою й що треба зробити для того, щоб досягти кращих результатів. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Паросток знань»
Порівняння стадій розвитку рослини з процесом накопичення та поглиблення знань дозволяє проаналізувати, на якому етапі знаходиться людина, і визначити траєкторію руху до кінцевої мети. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Плюс - мінус - цікаво»
Ця вправа схожа на зупинку під час подорожі: ти озираєшся назад, щоб побачити, що вже пройдено, і подумати, куди йти далі. Вона допомагає краще запам’ятати матеріал та зрозуміти, навіщо ці знання потрібні. Вправа дозволяє помітити, що вже вмієш, з чим ще варто попрацювати, що можна вдосконалити; стати впевненішим. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Практикуємо СЕЕН»
Розвиток соціально-емоційних навичок сприяє благополуччю кожної людини. Використовуючи вправу, ми відточуємо в дітей навичку усвідомленості, уваги до самовідчуттів та емоцій, щоб мотивувати до дії із співпереживанням до себе й інших. Розробниця Ольга Галущенко, СЕН-методистка Освітньої платформи «ПОВІР»

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Рефлексійна піца»
Вправа допоможе осмислити та упорядкувати інформацію й матеріал, з якими працювали на занятті. Сприятиме усвідомленню здобутих знань та формуванню навичок самоаналізу та рефлексії. Розробниця Ольга Галущенко, СЕН-методистка Освітньої платформи «ПОВІР»

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Сходинки»
Заключним етапом зустрічі є підбиття підсумків. Під час цього етапу передбачається надання конструктивного зворотного звʼязку. Важливо, щоб цей етап мав чітку структуру, узагальнював усе, що вдалося, а також став стартом для подальших дій щодо вдосконалення і зростання. Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР»

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Три - два - один»
Техніка, яка допомагає підбити підсумки зустрічі, зосереджуючись на ключових моментах. Вона дозволяє зрозуміти, що було ефективним, які були успіхи та що є зоною зростання, зробити висновки та спланувати подальші дії. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Три по три»
Вправа для самоаналізу діяльності, засвоєння матеріалу й самовідчуттів. Підбір найбільш точних слів допоможе структурувати вивчене, побачити стиль взаємодії під час заняття, з’ясувати власне емоційне наповнення. Розробниця Ольга Галущенко, СЕН-методистка Освітньої платформи «ПОВІР»

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Фраза дня»
У вправі дібрані цитати для самопізнання та мотивації до досягнення цілей. Це важливо для розуміння себе, своїх потреби, цінностей та цілей, веде до саморозвитку, досягнення успіху та внутрішньої гармонії. Самопізнання дозволяє виявити сильні сторони та перешкоди, а мотивація дає енергію та наполегливість для їх подолання та досягнення поставлених цілей. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Шкала знань»
Сенс вправи полягає у тому, щоб навчитися усвідомлювати свій рівень розуміння матеріалу і відчувати власний прогрес у навчанні. Вона допомагає зупинитися й подумати, що саме вже зрозуміло, а над чим ще треба попрацювати, побачити свої сильні та слабкі місця через власне відчуття, сформувати відповідальне ставлення до навчання - визначити, що допоможе покращити результат. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Яка моя склянка»
Вправа для підбиття підсумків заняття, що допомагає оцінити, наскільки воно було інформативним і змістовним. Таке самооцінювання дає змогу усвідомити власні відчуття, емоції та результати своєї діяльності. Розробниця Олена Реуцька, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Який твій ключ?»
Ключ - символ знань і мудрості, таємниці та довіри. Метафора допомагає усвідомити, що ключем (знаннями) можна відкрити нові можливості у розвитку й досягненні нових цілей. Розробниця Олена Реуцька, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 05. Підбиття підсумків. Вправа «Який твій шлях до знань?»
Виконання цієї вправи сприяє усвідомленню сильних сторін і зон зростання, підкріплює мотивацію, допомагає ставити цілі, планувати дії, відстежувати прогрес і вчасно вносити корективи. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етап 05. Підбиття підсумків «Дорога до знань»
Часто навчання метафорично порівнюють з дорогою до знань. Але дороги бувають різними. Чи замислювалися ви над тим, яка вона у вас прямо тут і зараз? Три зображення й початок речення допоможуть зосередитися та перевірити свій внутрішній стан. Продовження речення стане мотивацією до подальших дій. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етапи 01, 04, 05. Розігрів. Рефлексія. Підбиття підсумків. Вправа «Двері»
Це серія вправ, які логічно пов’язані між собою, можна використати на трьох етапах зустрічі. Двері – це завжди нові можливості, відкриття чи зміни. Це символ вибору між тим, щоб залишитися тут чи рухатися далі. Це перешкода, долаючи яку, ми зростаємо й розвиваємося. Ця вправа допоможе проаналізувати й усвідомити, чи здійснилися сподівання, чи отримано бажане, чи здобуто щось неочікуване. Допоможе краще зрозуміти себе, відкрити нові можливості чи знайти власні рішення. Розробниця Олена Реуцька, СЕН-методистка ПОВІР

Етапи 04-05. Рефлексія і підбиття підсумків. Вправа на співпереживання собі і іншим
Ця підсумкова вправа спрямована на розвиток уміння бачити хороше, навичкок співпереживання собі та іншим і рефлексії. Наприкінці зустрічі створить сприятливу атмосферу для самоаналізу власних досягнень та закріплення позитивних моментів, що надалі можуть стати ресурсом для дитини. Розробниця Олена Реуцька, СЕН-методистка ПОВІР

Етапи 04-05. Рефлексія і підбиття підсумків. Вправа «Нитки»
Для того, аби зрозуміти з якими враженнями, здобутками та настроєм учнівство завершує зустріч, пропонується вправа на розуміння і усвідомлення власних досягнень. Фокусуючись на зображеннях, дітям буде легко описати свої думки і стан «тут і зараз», поміркувати про подальші дії для самовдосконалення. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Етапи 04-05. Рефлексія і підбиття підсумків. Вправа «Соковижималка»
На підсумкових етапах зустрічі важливо отримати зворотний звʼязок від учасницького кола, дізнатися про їхні враження, результати самоаналізу власних досягнень і думки щодо подальших дій для самовдосконалення. Ця вправа забезпечить якість і глибину підсумкових етапів зустрічі. Розробниця Анастасія Крикун, керівниця Методичної служби ПОВІР

СЕЕН. Аудіопрактика 01. Ресурсність (з мелодією)
Уявіть собі внутрішній, зовнішній або уявний ресурс, із яким ви почуваєтеся краще, безпечніше або благополучніше. Уявіть його з усіма деталями, а якщо можливо, то й конкретними самовідчуттями.

СЕЕН. Аудіопрактика 02. Заземлення (з мелодією)
Вправа сприяє розвитку тілесної грамотності. Оберіть якомога зручніше положення тіла або візьміть у руки чи торкніться до предмету / поверхні, від яких / біля яких ви почуваєтеся максимально заземленими. Зверніть увагу на те, що ви відчуваєте всередині, сфокусуйтеся на приємних або нейтральних відчуттях.

СЕЕН. Аудіопрактика 03. «Миттєва допомога!» (з мелодією)
Виділіть хвилинку, щоб спробувати одну зі стратегій «Миттєва допомога!». Наприклад, повільно випийте склянку води, назвіть шість кольорів, які бачите зараз, або просто озирніться довкола й зверніть увагу на те, що вам впало в око. Що б ви не обрали, зверніть увагу на внутрішні відчуття в процесі: вони приємні, неприємні чи нейтральні?

СЕЕН. Аудіопрактика 04. Вдумливе дихання (з мелодією)
Відпустіть думки й розслаблено стежте за диханням: вдихами й видихами. Якщо хочете, можна подумки коментувати, коли вдихаєте: «Я вдихаю», а коли видихаєте: «Я видихаю». Зробіть так протягом трьох – чотирьох дихальних циклів. Якщо відволічетеся, просто поверніться думками до дихання. Наприкінці зверніть увагу на відчуття всередині себе.

СЕЕН. Аудіопрактика 05. Стежимо за розумом (з мелодією)
Сядьте якомога зручніше й проведіть заземлення на десять – двадцять секунд. Зверніть увагу на те, як і на чому тримається ваше тіло, або ж на особистий ресурс. Пригадайте щось, від чого почуваєтеся краще та безпечніше. Утихомирте свій розум і стежте за тим, що відбуватиметься всередині вас. Спробуйте відстежувати свої думки, емоції та відчуття в тілі. Не взаємодійте з ними — просто помічайте, як вони з’являються і зникають.

СЕЕН. Аудіопрактика 06. Співпереживання собі (з мелодією)
Сядьте якомога зручніше й проведіть заземлення на десять – двадцять секунд. Зверніть увагу на те, як і на чому тримається ваше тіло, або ж на особистий ресурс. Пригадайте щось, від чого почуваєтеся краще або безпечніше. Зосередьтеся тепер на своєму природному бажанні жити благополучно: без стресів і зайвих труднощів.... Що доброго й мудрого ви могли би сказати цьому другові, якби він був зараз на вашому місці?

СЕЕН. Аудіопрактика 07. Співпереживання (з мелодією)
Уявіть особу, якій ви би хотіли надіслати промінчик любові або співпереживання. Якщо вам так легше, уявіть, як він чи вона стоїть або сидить перед вами. Нагадайте собі, що перед вами така ж людина, як і ви. Вона хоче бути щасливою й не бажає собі стресів чи зайвих труднощів. Пригадайте, які складнощі вона переживає зараз, пережила в минулому або переживатиме в майбутньому. Можете також уявити, як ви кажете цій людині: «Бажаю тобі щастя й звільнення від усіх страждань». Зверніть увагу на відчуття всередині себе.

СЕЕН. Аудіопрактика 08. Вирішення конфліктів (з мелодією)
Хвилинна практика на вирішення конфліктів. Якщо маєте змогу, проведіть перед цією практикою хвилинне заземлення або ресурність, особливо якщо відчуваєте, що вас викинуло із зони стійкості. Якщо ні, то просто витратьте десять секунд на заземлення. Сядьте якомога зручніше і зверніть увагу на те, як і на чому тримається ваше тіло....

СЕЕН. Дихальна вправа для саморегуляції «Квітка»
Дихальні вправи – це ефективний спосіб зняття стресу, тривоги та покращення загального самопочуття. Їх можна використовувати на будь-якому етапі зустрічі і вони не потребують особливих навичок. Дихальна практика «Квітка» – допоможе дитині заспокоїтися, узяти під контроль тривогу та зняти емоційну напругу. Розробниця Світлана Пуценко, методистка освітньої платформи «ПОВІР»

СЕЕН. Дихальна вправа для саморегуляції «Квіточки і Свічечки»
Після напруженого робочого дня або через повсякденні турботи, коли дитина відчуває втому, роздратування чи брак енергії, можна скористатися технікою усвідомленого дихання. Цю вправу можна використовувати на будь-якому етапі зустрічі, щоб зняти емоційну напругу, тривожність і повернути себе в зону стійкості. Розробниця Ольга Галущенко, СЕН-методистка Освітньої платформи «ПОВІР»