ПОВІРПедія

Підбиття підсумків. Вправа «Сходинки»
Заключним етапом зустрічі є підбиття підсумків. Під час цього етапу передбачається надання конструктивного зворотного звʼязку. Важливо, щоб цей етап мав чітку структуру, узагальнював усе, що вдалося, а також став стартом для подальших дій щодо вдосконалення і зростання. Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР»

Постановка цілей зустрічі. Уточнення запиту
Ця активність допоможе на початку зустрічі конкретизивути запит учнівства та сформувати спільні очікування. Проводиться на етапі «розігріву». Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР»

Рефлексія. Вправа «5 запитань»
Пропонується 5 запитань для самоаналізу того, що відбувалося підч час зустрічі. Обмірковування відповідей допоможе визначити найголовніше, а також сприятиме визначенню подальшого руху для самовдосконалення. Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР»

Рефлексія. Вправа «Акумулятор»
Вправа має на меті через метафору допомогти проаналізувати власні досягнення. Може використовуватися на підсумкових етапах Спринтів, зустрічей в Марафоні, Віч-на-віч. Структурує діалог і можливість планування подальших кроків самовдосконалення. Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР»

Рефлексія. Вправа «Рефлексивна мішень»
Пропонується оцінити ступінь проявучорирьох критеріїв успішності відвіданої зустрічі. Для того, щоб поставити на мішені необхідну позначку, доцільно використати коментир із інструментів зуму. Розробник Владислав Акименко, менеджер з онлайн-навчання ПОВІР

Рефлексія. Вправа «Світлофор»
Вправа для самоаналізу відвіданої зустрічі. Відповіді на три прості запитання допоможуть усвідомити власний поступ та помітити зони подальшого зростання. Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР»

Рефлексія. Вправа «Скринька»
У вправі пропонується через метафору скриньки здійснити самоаналіз досягнутих результатів зустрічі. У ході обговорення можна визначити те, що стало найголовнішим під час зустрічі, те, чого не вистачило, над чим працювати далі. У діалозі тримати фокус уваги на результатах навчальної діяльності, емоційного стану і тілесних відчуттях. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Рефлексія. Вправа «Як навчати?»
Вправа дасть можливість проаналізувати та відзначити власний поступ, узагальнити вивчене з теми зустрічі, зʼясувати подальші кроки для самовдосконалення. Усвідомлення набутих знань та розинутих навичок сприяє підвищенню рівня самооцінки та впевненості у власних силах. Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця освітньої платформи «ПОВІР»

Розігрів. Вправа «Автопарк»
Вправа на усвідомлення свого стану «тут і зараз». Допомагає зчитуванню самовідчуттів, налаштуванню на взаємодію і максимальну включеність. Після цієї вправи буде доречним проведення практики ресурсності, яка сприяє покращенню самовідчуття. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Розігрів. Вправа «Годинники»
Ця вправа буде корисною для налаштування на плідну діяльність, концентрації уваги і налагодження взаємодії. Розробниці Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР», Олена Реуцька, СЕН-методистка ПОВІР

Розігрів. Вправа «Джерело настрою»
Вправа на зчитування відчуттів та емоцій. Сприяє розвитку тілесної грамотності та переключення фокусу уваги. Розробниця Ольга Галущенко, СЕН-методистка ПОВІР

Розігрів. Вправа «Зоонастрій»
Світлини з тваринками домоможуть зрозуміти емоції, почуття, енергетичний і фізичний стан. Обираючи світлину варто поміркувати, чому саме такий вибір і як хотілося, щоб було. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Розігрів. Вправа «"Кітометр" емоцій»
Вправа сприяє позитивному налаштуванню, зміщенню та фіксації уваги на хорошому, дозволяє здійснити самоаналіз власного стану «тут і зараз». Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР»

Розігрів. Вправа «Космічний простір»
Вправа призначена для визначення стану «тут і зараз». Через використання метафори допомагає дитині визначити свої суперсили і поміркувати над їхнім значенням задля досягнення більшого. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Розігрів. Вправа «Моє ресурсне місце»
Вправа, яка дозволить покращити самопочуття і загальний настрій, подумки перенестися в те місце, де комфортно і ресурсно. Під час виконання вправи звертайте увагу на внутрішні відчуття, фокусуйтеся на приємних і нейтральних вічуттях. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Розігрів. Вправа «Моя енергосистема»
Вправа для визначення стану «тут і зараз», підтримує розвиток навичок зчитування та заземлення. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Розігрів. Вправа «На якій ти хвилі?»
Вправа на зчитування відчуттів, емоцій, фокусування уваги на самовідчуттях. Розвиває тілесну грамотність, зокрема навички зчитування, змістити і зафіксувати. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Розігрів. Вправа «Соковиті вітамінки»
За допомогою перегляду та аналізу запропонованих зображень можна визначити свій внутрішній стан, розпізнати емоції, сфокувуватися на приємних або нейтральних відчуттях. Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР»

Розігрів. Вправа «Суперздібність»
Вправа призначена для самовизначення зони зростання. Підсилює розуміння й усвідомлення взаємозалежності, взаємодопомоги та емпатійного ставлення. Через метафори обраної суперздібності дозволяє визначити якості і риси для самовдосконалення. Розробниця Олена Плотникова, СЕН-методистка ПОВІР

Розігрів. Вправа «Яка моя весна?»
Вправа, яка допомагає фокусувати увагу на прекрасному, бачити красу природи і через неї керувати своїм станом «тут і зараз». Розробниця Оксана Дегтярьова, керіниця Освітньої платформи «ПОВІР»

Розігрів. Вправа «Яка моя осінь?»
Вправа для налаштування, зміщення уваги на приємних або нейтральних відчуттях, зчитування стану «тут і зараз» та його покращення. Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР»

Розігрів. Вправа «Яке моє літо?»
Вправа для самоаналізу думок, емоцій і самовідчуттів, дозволяє стишитися і зафіксувати увагу на приємному або нейтральному. Стане гарним приводом для діалогу. Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР»

Розігрів. Криголам «Гідрометцентр "відчуттів"»
Вправа розвиває навички тілесної грамотності та вміння зміщувати увагу на чомусь приємному або нейтральному, завдяки цьому покращується стан, розвивається співпереживання собі та турбота про себе. Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР»

Розігрів (українська мова). Вправа «Схема речення»
Вправа допоможе дитині пригадати тему і водночас налаштуватися на взаємодію під час зустрічі, описуючи свій стан «тут і зараз», фокусуючись на хорошому. Виконує роль криголаму. Розробниці Окскана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР», Людмила Кубатко, головна СЕН-методистка ПОВІР

Розігрів (українська та англійська мови). Вправа «Знаки пунктуації»
Вправа буде доцільною для проведення на зустрічах з української або англійської мови. Містить україномовний та англомовний варіанти. Поєднує в собі мету «криголама», а також сприяє актуалізації теми зустрічі. Розробниця Оксана Дегтярьова, керівниця Освітньої платформи «ПОВІР», переклад Анна Дученко, методистка з англійської мови

СЕЕН. Аудіопрактика 01. Ресурсність (з мелодією)
Уявіть собі внутрішній, зовнішній або уявний ресурс, із яким ви почуваєтеся краще, безпечніше або благополучніше. Уявіть його з усіма деталями, а якщо можливо, то й конкретними самовідчуттями.

СЕЕН. Аудіопрактика 02. Заземлення (з мелодією)
Вправа сприяє розвитку тілесної грамотності. Оберіть якомога зручніше положення тіла або візьміть у руки чи торкніться до предмету / поверхні, від яких / біля яких ви почуваєтеся максимально заземленими. Зверніть увагу на те, що ви відчуваєте всередині, сфокусуйтеся на приємних або нейтральних відчуттях.

СЕЕН. Аудіопрактика 03. «Миттєва допомога!» (з мелодією)
Виділіть хвилинку, щоб спробувати одну зі стратегій «Миттєва допомога!». Наприклад, повільно випийте склянку води, назвіть шість кольорів, які бачите зараз, або просто озирніться довкола й зверніть увагу на те, що вам впало в око. Що б ви не обрали, зверніть увагу на внутрішні відчуття в процесі: вони приємні, неприємні чи нейтральні?

СЕЕН. Аудіопрактика 04. Вдумливе дихання (з мелодією)
Відпустіть думки й розслаблено стежте за диханням: вдихами й видихами. Якщо хочете, можна подумки коментувати, коли вдихаєте: «Я вдихаю», а коли видихаєте: «Я видихаю». Зробіть так протягом трьох – чотирьох дихальних циклів. Якщо відволічетеся, просто поверніться думками до дихання. Наприкінці зверніть увагу на відчуття всередині себе.

СЕЕН. Аудіопрактика 05. Стежимо за розумом (з мелодією)
Сядьте якомога зручніше й проведіть заземлення на десять – двадцять секунд. Зверніть увагу на те, як і на чому тримається ваше тіло, або ж на особистий ресурс. Пригадайте щось, від чого почуваєтеся краще та безпечніше. Утихомирте свій розум і стежте за тим, що відбуватиметься всередині вас. Спробуйте відстежувати свої думки, емоції та відчуття в тілі. Не взаємодійте з ними — просто помічайте, як вони з’являються і зникають.

СЕЕН. Аудіопрактика 06. Співпереживання собі (з мелодією)
Сядьте якомога зручніше й проведіть заземлення на десять – двадцять секунд. Зверніть увагу на те, як і на чому тримається ваше тіло, або ж на особистий ресурс. Пригадайте щось, від чого почуваєтеся краще або безпечніше. Зосередьтеся тепер на своєму природному бажанні жити благополучно: без стресів і зайвих труднощів.... Що доброго й мудрого ви могли би сказати цьому другові, якби він був зараз на вашому місці?

СЕЕН. Аудіопрактика 07. Співпереживання (з мелодією)
Уявіть особу, якій ви би хотіли надіслати промінчик любові або співпереживання. Якщо вам так легше, уявіть, як він чи вона стоїть або сидить перед вами. Нагадайте собі, що перед вами така ж людина, як і ви. Вона хоче бути щасливою й не бажає собі стресів чи зайвих труднощів. Пригадайте, які складнощі вона переживає зараз, пережила в минулому або переживатиме в майбутньому. Можете також уявити, як ви кажете цій людині: «Бажаю тобі щастя й звільнення від усіх страждань». Зверніть увагу на відчуття всередині себе.

СЕЕН. Аудіопрактика 08. Вирішення конфліктів (з мелодією)
Хвилинна практика на вирішення конфліктів. Якщо маєте змогу, проведіть перед цією практикою хвилинне заземлення або ресурність, особливо якщо відчуваєте, що вас викинуло із зони стійкості. Якщо ні, то просто витратьте десять секунд на заземлення. Сядьте якомога зручніше і зверніть увагу на те, як і на чому тримається ваше тіло....